Reflektion på KEA projektet pass 3
Gruppernas arbete flyter på. I vissa grupper har man svårt
att samlas kring uppgiften och där börjar de mer ambitiösa jobba och de andra
med lägre ambitionsnivå sitter i värsta fall bara och fördriver tiden. Detta
trots att alla grupper har under detta pass fått tydliga direktiv om vad som ska
prioriteras. Det viktigaste med detta pass är att börja jobba fram ett
användargränssnitt dels med hjälp av marvelapp https://marvelapp.com/
och dels med egna skisser på papper. Detta är viktigt eftersom alla i gruppen
måste få någon form av bild av vad det är för app man håller på att utveckla. Många
grupper fungerar dock bra och kommer en bit med användargränssnittet. Alla
grupper har till slut lyckats skapa ett gemensamt dokument i molnet som delas
med gruppens medlemmar och lärarna i projektet.
Använder ritprogrammet Paint för att skapa
olika skärmsidor i sin framtida app.
Projektrapporten, som ligger i molnet så att alla i gruppen
kan skriva i det, uppdateras med alla designförslag som kommer in under
rubriken Resultat.
Även skisser fotograferas med mobilen och läggs sedan upp i dokumentet.
Även skisser fotograferas med mobilen och läggs sedan upp i dokumentet.
Reflektion på KEA projektet pass 4 programmeringen
Genomgång i programmering med hjälp av skriptet ballinferno.
Alla elever hänger med och visar nyfikenhet och ställer extra frågor.
Motivationen är hög att lära sig använda programmeringsspråket. När första
enkla simuleringen av två bollar visas på deras skärm så är det många som vill
lära sig mer.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar