Jag ville ha feedback på:
Ha filmade föreläsningar
Jobba med uppgifter på lektionerna utan föreläsning i början
av varje lektion.
Eleverna svarade:
Bra med lektioner utan genomgångar och bra med
youtubefilmer! I helhet = ALLT MYCKET BRA!
Filmer för högre betyg. Svårare filmer inte bara grunderna.
Bra om man kollat. Filmade föreläsningar = kanon. Jobba
uppgifter utan föreläsningar = Jättebra om man inte glömt att kolla på
filmerna.
Filmer, bra, men det är lite svårt att verkligen tvinga mig
att kolla. Fråga vilka filmklipp som var svåra att förstå och gå igenom de
klippen på lektionen.
Jag gillar konceptet med att titta på videos och sedan räkna
på lektionen. Jag tycker vi fortsätter med det.
Det räcker inte med endast youtube genomgångar. Det bästa
skulle vara om du fortsatte med youtube-videorna men även hade genomgångar i
början av varje lektion. Youtube-genomgångarna är bra då man vill repetera
inför prov. saknar dock matte-diskussionerna.
Min egen reflektion på feedbacken:
Fråga eleverna vad de inte förstått i filmerna, ta upp
svårare exempel och använd detta för att ha en mattediskussion i klassrummet. Försök
hitta motiverande faktorer för att få eleverna att titta på filmerna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar